Instrukcja kancelaryjna archiwum zakładowego



Nr 1 do Rozporządzenia.. Tekst pierwotny.. Powinien mieć przynajmniej wykształcenie średnie i ukończony kurs kancelaryjno-archiwalny pierwszego stopnia.. Instrukcja kancelaryjna reguluje w szczególności zasady rejestrowania spraw oraz znakowania pism, zakładania teczek aktowych oraz zasady przekazywania akt spraw zakończonych do archiwum zakładowego bądź do składnicy akt.ZARZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej .. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego następuje w trybie i na warunkach, określonych w instrukcji kancelaryjnej.Personel archiwum zakładowego (składnicy akt) Archiwista - pracownik lub pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie i obsługę archiwum zakładowego (składnicy akt).. ROZDZIAŁ 5.. W związku z tym wymaga zatwierdzenia Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych w takim samym trybie jak w przypadku instrukcji kancelaryjnej.. Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (), sposób rejestracji .Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego § 14. instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego lub instrukcja o organizacji i zakresie działania składnicy akt..

3.Przekazywania akt do archiwum zakładowego.

2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r.w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.. nr 2 jednolity rzeczowy wykaz akt izb i urzędów skarbowych), zmienione Zarządzeniem .a) znajomość „Instrukcji kancelaryjnej, Jednolitego rzeczowego wykazu akt, Instrukcji o organizacji i zakresie działania Archiwum Zakładowego", oraz Regulaminu organizacyjnego Politechniki Lubelskiej obowiązujących w przeszłości i obecnie,Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67) Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jedn..

Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego.

Organizacja i zakres działania archiwum zakładowego; Archiwizowanie dokumentacji, w tym dokumentacji nie aktowej.. Instrukcja kancelaryjna określa szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w jednostce oraz reguluje postępowanie w tym zakresie z wszelką dokumentacją .3.. Przejęcie dokumentacji przez archiwum zakładowe oznacza uznanie jej za dokumentację archiwum zakładowego.. Instrukcja kancelaryjna UMB stanowiąca załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 97/2019 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z dnia 18.12.2019 r. § 45.. 3.Instrukcja kancelaryjna • określa szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w podmiocie • reguluje postępowanie z wszelką dokumentacją, jeżeli ..

...Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego.

Reguluje ona postępowanie z wszelką dokumentacją w podmiocie.1) instrukcję kancelaryjną; 2) jednolity rzeczowy wykaz akt; 3) instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego (składnicy akt) - zwane „przepisami kancelaryjnymi i archiwalnymi".. Instrukcję kancelaryjną stanowi zał.. Na podstawie art. 6 ust.. W przypadku dokumentacji dla której czynności kancelaryjne oraz ich dokumentowanie wykonuje się w systemie tradycyjnym, teczki aktowe, w .Instrukcja kancelaryjna reguluje postępowanie w wykonywaniu czynności od momentu wpływu dokumentu bądź jego powstania wewnątrz organizacji do momentu uznania go za część dokumentacji w archiwum zakładowym, bądź w składnicy akt.. Jednostki samorządu terytorialnego oraz państwowe jednostki organizacyjne są zobowiązane do założenia archiwów zakładowych, jeżeli w trakcie swej działalności tworzą materiały archiwalne.. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2006 r.ARCHIWA ZAKŁADOWE.. Największa bezpłatna baza aktów prawnych.ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych..

nr 1- instrukcja w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych, zał.

Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego następuje w trybie i na warunkach, określonych w instrukcji kancelaryjnej.. Źródło wiedzy: Pecka B., O archiwach zakładowych, Biuletyn informacyjny nr 2, wyd.Instrukcja kancelaryjna - zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).. OBOWIĄZKI ARCHIWISTY: współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie […]w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych Na podstawie art. 6 ust.. Nadzór merytoryczny nad działalno ści ą filii archiwum zakładowego sprawuje archiwista archiwum zakładowego.. Krótko mówiąc, instrukcja kancelaryjna jest określeniem sposobu postępowania z dokumentem przez .Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.Instrukcje kancelaryjne pomagają sprawnie funkcjonować organom o różnej specyfice.. Szczegółowe określenie i uporządkowanie reguł pracy z dokumentami pozwala na minimalizowanie błędów (ideą jest ich wyeliminowanie, lecz nawet najdoskonalsza instrukcja kancelaryjna nie wpływa na czynnik ludzki).. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego następuje w trybie i na warunkach określonych w instrukcji kancelaryjnej.. Zakres regulacji Instrukcji Kancelaryjnej jest szeroki.. W systemie tradycyjnym archiwum zakładowe mo że posiada ć filie, utworzone w zamiejscowych komórkach organizacyjnych Archiwum.. : Dz. U. z 2006 r.Normatywy kancelaryjne i archiwalne, czyli przepisy kancelaryjne i archiwalne to:.. Największa bezpłatna baza aktów prawnych.Archiwum zakładowe ma na celu gromadzenie całości dokumentacji w instytucji (po upływie określonego w instrukcji kancelaryjnej czasu jej przechowywania we właściwej komórce organizacyjnej), bez względu na to, do jakiej kategorii archiwalnej została zakwalifikowana.instrukcja kancelaryjna; jednolity rzeczowy wykaz akt; 2.. Obowiązujące w latach 2017-2019: instrukcja kancelaryjna; jednolity rzeczowy wykaz akt; instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowegoZarządzenie nr 14 Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych oraz organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w tych organach (zał.. Komórki organizacyjne przekazują dokumentację do archiwum zakładowego według ustalonego z archiwistą terminarza.. Naczelny Dyrektor nie zatwierdza instrukcji kancelaryjnych podmiotów niepublicznych, które podlegają zatwierdzeniu .Jest ona podstawą pracy biurowej instytucji i określa jej system kancelaryjny.. Tekst pierwotny..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt